Ossza meg ismerőseivel, utazzon mindenki okosan!

Guadeloupe

Guadeloupe úgy jött, hogy az igazgatóval egy sörözés közben kitaláltuk, hogy elküldetjük magunkat a főnökkel kiküldetésbe valami meleg helyre csapatépítőre. Persze kiröhögött, fizetést sem ad, nemhogy befizetne minket egy nyaralásra! 😀
Kénytelenek voltunk magunknak keresni valamit, és épp pont szembejött a Level karibi járatnyitó akciója Martinique és Guadeloupe szigetére. Az igi már korábban szemezett velük, de valahogy annyira nem volt érdekes. Csak pár infó meg kép alapján végülis az utóbbi nyert. November pedig azért, mert már nincs hurrikánszezon, és még nem főszezon. Családtagokkal, barátokkal együtt 15-en indultunk a felfedezésre!
A Level az Iberia társaság fapados partnere, nem sokat hallottam korábban róluk, viszont azóta rengetegszer van akciójuk szuper árakkal, a 2 szigeten kívül még Párizsból USA, Kanada, valamint Barcelonából szintén USA, Kanada nagyvárosokba és indulnak Buenos Airesbe, valamint Santiago de Chilébe is! Érdemes figyelni őket, sokszor posztoltunk mi is. És teljesen meg voltunk elégedve, normális, tiszta gépek, rendes lábtér, fedélzeti szórakoztató rendszer. Nincs szétültetés, nincs poggyászcentizés, és az ételeket-italokat sem adják horror áron. Hogy egy kis negatív is legyen, az ügyfélszolgálatuk és a honlapjuk csapni való, és a wifi sem működött egyik irányban sem.
Szóval a jegyeink Párizsból 60-70 000 Ft között voltak személyenként, ehhez meg Párizsba 10-15 000 Ft között volt a fapad. Mivel a csatlakozási idők nem jók, ráadásul másik reptérről közlekednek a járatok, úgy döntöttünk, hogy ne rohanjunk, oda és vissza is nézzük meg kicsit Párizst, mert az mindíg jó! Sőt, a párizsi szállásokkal együtt összesen így is alámentünk az Air France járatainak árban, annyi hogy ott adnak kaját (feladott csomag újabban a legolcsóbb jegyekben ott sincs, szóval azt nem számoltam bele).
Két részre osztják Guadeloupe-t, Basse Terre a vulkánnal, dzsungellel, vízesésekkel, valamint Grande Terre, a kicsit kiépítettebb, sekélyebb strandokkal több bolttal, étteremmel, kaszinóval, stb szóval kicsit talán turistásabb.
A szigeten nincsen még tömegturizmus, nincs tele hatalmas szállodakomplexumokkal, resortokkal, viszont van több “üdülőtelep”, meg rengeteg kiadó villa mindkét oldalon. Mi az Airbnb-n keresztül foglaltunk Grande Terrén, mert gondoltuk talán onnan könnyebben megközelíthető minden ami kell. Hogy jó döntés volt-e, nem tudom, szinte mindenhol van valami érdekesség, vagy legalább egy szép strand. Felosztani 2 részre, meg költözködni meg nem akartunk. 10 napra fejenként kb 130 000 Ft volt a medencés villa a parton, egy rövid videót posztoltam is a kilátásról.

a bal felső villa a miénk

Bérautó szükségeltetik, tömegközlekedés nem nagyon van, és ami van sem visz el mindenhova! A rentalcars oldalán keresztül lehet válogatni bőven, de akár a szállásadó házigazdák is tudnak segíteni, mint ahogy tették is a csapat egyik felének egy 7 személyes kisbusszal! Bérlés kb napi 30 eurótól akár, szóval nem vészes. Érdemes nem a legkisebbet választani, mert azért kell az erő egy-két dombon fölfelé! A főbb útvonalak állapota jó, a kisebb utaké annyira nem, de mégis érdemes időnként letérni, csuda helyeket lehet találni! Sebességre figyelni kell, sok helyen van trafi!

színes kerítés egy kis faluban

Látnivaló akad bőven, főleg a természeti adottságai, változatossága fogott meg leginkább!
Körbe a szigeten szebbnél szebb partszakaszok, strandok vannak, akad jól kiépített, parkolóval, büfékkel, éttermekkel, zuhanyzási lehetőséggel, de van sok “kihaltabb”, ahová alig járnak fürdőzni! Ha csak párat kéne kiemelni amit mindenképp meg kell látogatni, akkor legyen a Caravelle a képeslapokon megjelenő víz fölé behajló pálmafáival, leguánokkal, vagy a különleges fekete vulkáni homokos Grande Anse beach. De a legjobbat például a szintén gyönyörű Plage de Gande-Anse egyik éttermében ettük. De szerintem kihagyhatatlan még a Plage de Clugny is, vagy épp családosoknak a sekélyebb kevésbé hullámzó Bois Jolan.

Plage de Clugny

Aztán ott van Basse Terrén a már említett La Soufrière vulkán, amire mindenképp fel kell túrázni! Mondjuk kell hozzá egy minimum közepesen jó kondi, vagy óriási kitartás, mert a terep azért nem egyszerű! Összesen oda-vissza a parkolótól 4-5 óra kell, de megéri! 1467 m magas, aktív füstölgő kráternyílással, jó időben gyönyörű kilátással! Ott vannak a vízesések, van ahol csobbanni is lehet, valamint rengeteg túraútvonal-csak megyünk a kocsival, és egyszercsak az út mellett van egy parkoló, valamint ösvények be a dzsungel mélyére. 10 nap alatt egyszerűen lehetetlen mindet bejárni! Természetesen vannak előre foglalható vezetett túrák többféle nehézségi szinttel, kanyontúra, vízeséstúra, kis hegymászás, stb. Voltunk még állatkertben, 14,5 Eur a belépő felnőtteknek. Érdekes módon nem is feltétlen az állatok a fő attrakció, hanem a függőhidas sétány fent lombmagasságban! Szuper program ez is, és a dzsungelkörnyezet igazán különlegessé teszi!

séta a fák tetejénél

Van egy szép botanikus kert, de ezt inkább kihagytuk. Amúgy a villánk kertjében gyakori látogatók voltak a kis kolibrik, apró gekkófélék meg egyenesen háziállataink voltak 😀
Egy túrát megér Pointe des Chateaux is, ez a sziget legkeletibb csücske, a víz fölé emelkedő sziklákkal lenyűgöző látvány! Órákat el lehet tölteni itt is a sétálgatással, vagy csak figyelve ahogy a hullámok a szikláknak csapódnak.

Pointe des Chateaux egyik sziklája

Természeti látnivalókhoz kapcsolnám a több standnál kínált különböző kajakos, vitorlás, hajós túrákat, 20 eurótól már elvisznek egy mangrove erdőbe, vagy valamelyik környező szigetre, de ami talán a legjobb program, az 70-90 euró környékén egy egész napos kirándulás Petit Terre szigetre, ahol van lehetőség teknősökkel, rájákkal úszni, ráadásul gyakori vendég abban a lagúnában a citromcápa is! A szigeten pedig leguánokkal lehet barátkozni. Életre szóló élmény! Egyébként ebben az összegben általában benne van egy étkezés is korlátlan italfogyasztással! Az ár függ a cégtől, a hajótól, és az ellátástól is. Alkudozni természetesen próbáltunk, de ez nem az a hely 😀
Természetesen vannak a városokban múzeumok, van archeológiai park stb, de ha belefér, inkább egy rum múzeumot érdemes meglátogatni, van a szigeten több is! Talán az egyik legnevesebb az a szomszédos Marie-Galante szigeten van, ahol 40 féle rumot lehet kóstolni a látogatás végén! Na ezt kihagytuk, időhiány miatt inkább mi találomra egy út melletti tábla felhívására tértünk be az egyik kisebbe, Sainte Rose mellett. Aranyos hely, 2 órát megér simán a 6 eurós belépő, és kóstolni természetesen lehet, mondjuk csak 12 féle volt kitéve 😀

rum múzeum

Sainte Anne kisváros partján minden nap kipakolnak a helyi árusok kézműves csecsebecséikkel, valamint zöldség-gyümölcs-gyümölcslé árusok, fűszeresek, és persze a saját maguk által főzött rum, illetve ízesített rumpuncs árusok. Kóstolni kötelező, vettünk mi is helyi kreol fűszer keveréket, amivel otthon grilleztünk, hát isteni! A meki ott is meki, szavaztunk, vesztettem, enni kellett azt is :(
Egyébként az árak olyan nyugatiak, végülis Franciaországban voltunk. Pl másfél literes víz 60 cent, sörök 1 eurótól, isteni nagy bagett 2 euró, sütik 3-5 euró, 2 kg fagyasztott csirkemell 8 euró. Pizza 10-15 euró, egész csirkecomb az út melletti grill étteremben 2,5 fél csirke 3,5 euró, egy főétel szintén 10-15 eurótól, a marha szelet 18-tól. Szóval egyáltalán nem vészes. Ja a legfontosabb, a rum olcsó! 😀
Amit még meg kell említeni, az a helyiek kedvessége! Persze találkoztunk morcos emberekkel, kissé barátságtalanabb franciákkal, de a nagy többség szívesen beszélgetett, érdeklődött felőlünk. Volt aki találkozott magyarokkal, és tudja is nagyon jól hogy nagy ivó nemzet, ám a legtöbben mondták hogy még sosem találkoztak magyar emberrel! Hazafelé a reptéren az egyik vámtiszt hatalmas vigyorral forgatta az útlevelünket, hogy még nem látott ilyent :) Angolul azért majd mindenki tud pár szót, vagy legalább van egy kolléga aki tud segíteni, de ha meg mégsem, akkor nagy türelemmel mutogatva mindent sikerült egymással megértetni. A higiénia amolyan karibi, nagyjából figyelnek, nagyjából mosogatnak, takarítanak, de mi azért kicsit jobban megkívánnánk a tisztaságot. Csapvíz iható, isteni kókuszos jégkását, illetve sorbetet ettünk többször is, semmi bajunk nem lett tőle (persze azért fertőtlenítettünk is rendesen 😀 ).

Ajánlom bátran mindenkinek!

Ossza meg ismerőseivel, utazzon mindenki okosan!